kawan

kawan, fren, teman, sahabat...papelaa pggilannye tp sume org ade kwan kn???.kawan nie pentg dlm hidup kite sbb mcm2 rujukan kite gnekn kwan kn??? Ada kawan yang sanggup berkongsi duka bersama kita dan ada yang sanggup bersusah payah dengan kita. Tetapi ada juga sahabat yang ada ketika senang dan hanya sanggup berkongsi kegembiraan sahaja, dan sebab itu aku katakan sahabat boleh menentukan corak hidup seseorang itu. Jika Sahabat . Kawan . Teman . anda seperti ini hargailah mereka insha Allah merekalah yang terbaik untuk anda.........

1. Jika kita berbakti kepadanya, dia akan melindungi kita

2. Jika kita rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kita


3. Jika kita memerlu pertolongan daripadanya, dia akan membantu kita

4. Jika kita menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik


5. Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu


6. Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya


7. Jika kita meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya


8. Jika kita berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menanyakan kesusahan kamu


9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu


10. Jika kita merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu


11. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan


12. Dia membantumu menunaikan tanggungjawab serta melarang melakukan perkara buruk dan maksiat


13. Dia mendorongmu mencapai kejayaan didunia dan akhirat

hurm...tp sbnrnye aku sdr x pasti aku dh jmpe ke x kwn cmni...mustahil rsenye utk bjmpe kwn2 yg prginye sbegini..yela, aku nie kn jahat..hurmm(emo sket)...hurm...bkn ape..cume aku x pnh jmpe n aku doubt yg wujud kwn yg prginye cmni wlupon aku dh cube jd cm kwn yg ade ciri2 nie, tp ssh kot nk jmpe kwn yg rpt cm fmly..so, ape boley bwat...haaihhh aku dh pnat mncari sbnrnye...sbb ape yg aku dpt dr layann dorg sgt bbeza ape yg ade dlm ciri2 nie...sori laa post kali nie agak dull n pnoh emosi...anyway, tq laa kpade sume yg mnjdi kawan dgn sye yeaa....since long time ago, i am still trying to maintain all the criteria of friendship..smpi ade org ckp kt aku, ade yg plan nk amik ksmptan..xpe laa, kalu 2 niat korg nt korg akn trime balik...hidup nie cm roda kn..dhla..xtaw lg nk smpikn cmne dh nie..xrti nk describe dlm word...hurmmm.....skli lg tq to those out there who proud to say i am friend of pjo..love u too
)=
(=

i leave~




8 comments:

  1. Love you, bebeh! Muahhh! (Gilak! Gay-ing. Hahaha.) Chill nonox! hehehe. :)

    ReplyDelete
  2. haha tq aizat!!!! gay kan happy???hahahha syg ko jgak!!!

    ReplyDelete
  3. aida: second as to agreeing???haha

    ReplyDelete
  4. yup! 110% sokong la wa ckp lu. =)

    ReplyDelete
  5. haha btol kan???bak kata pepatah, 'kawan ketawa mudah dicari, kawan menangis susah dicari'

    ReplyDelete
  6. super like this comment. hehe

    ReplyDelete
  7. haha nice..aku lg suke..hahaha

    ReplyDelete